افزایش دایره لغات زبان انگلیسی با 6 روش مفید

دایره لغات زبان انگلیسی و گسترش آن، از چالش‌های زبان‌آموزان در سطوح مختلف است. شما نمی‌توانید هیچ فردی را پیدا کنید که دایره لغات انگلیسی او شامل تمام کلمه‌های زبان انگلیسی باشد. حتی دایره واژگان انگلیسی یک فرد بومی نیز چنین ویژگی‌ای ندارد. به همین دلیل، بهبود دایره واژگان انگلیسی چالشی پیوسته و بسیار مهم برای افزایش مهارت شما در یک زبان خارجی است. تقویت اسپیکینگ

با یک دایره لغات انگلیسی کامل، درک مطلب‌تان بالاتر می‌رود، و می‌توانید حرفه‌ای‌تر صحبت کنید و بنویسید. در ادامه دراین مقاله ، چند روش اثبات شده برای گسترش دایره لغات انگلیسی و واژگان زبان را به شما خواهیم گفت. بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی

نکته مهم برای یادگیری لغات پرکاربرد انگلیسی و گسترش دایره لغات انگلیسی، شناخت مفهوم دایره واژگان است. دایره لغات زبان انگلیسی به دو دسته لغات درکی (receptive vocabulary) و لغات بیانی (expressive vocabulary) تقسیم می‌شوند. واژگان درکی، کلماتی‌ در دایره لغات زبان انگلیسی هستنند که معنی‌شان را متوجه می‌شویم، ولی نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

برنامه معین روزانه

برای آموزش زبان به کودکان داشتن یک روال مشخص در خانه بسیار مفید و پرکاربردی است. بهتر است که جلسه های کوتاه و منظم برگزار کنید 15 الی 20 دقیقه برای کودکان کافی است. شما می توانید زمان جلسات را به مرور و با بزرگ تر شدن کودکانتان بیشتر کنید.  فعالیت‌ها را کوتاه و متنوع و با استفاده از رنگ های شاد انتخاب کنید تا توجه کودکان را جلب کنید. تلاش کنید فعالیت‌هایی مشخص را هر روز در زمانی معینی تکرار کنید. می‌توانید هر روز در همان زمان مشخص بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید یا پیش از خواب، یک داستان انگلیسی بخوانید. اگر فضای کافی در منزل دارید، می‌توانید گوشه‌ای را برای آموزش زبان به کودکان تان اختصاص دهید و هر چه مرتبط با انگلیسی است مثل کتاب‌ها، بازی‌ها، سی دی ها یا کاردستی‌هایی که کودک درست کرده است را در آنجا قرار دهید. این نکته را فراموش نکنید که تکرار بسیار مهم است. بچه‌ها اغلب نیاز دارند کلمات و عبارات را بارها بشنوند تا برای به زبان آوردن‌ شان آمادگی پیدا کنند.

آموزش زبان به کودکان با این روش بازی کردن بسیار مفید و کاربردی است به این دلیل کودکان هنگامی که در حال بازی هستند به طور طبیعی زبان را یاد می گیرند. بازی های متنوع و بی شماری وجود دارد که شما می توانید با کودکانتان انجام دهید. مثال هایی از بازی های دیگر که شما می توانید از آن ها برای آموزش زبان به کودکان تان استفاده کنید:

  • بازی فکری: مار و پله به اتنگلیسی
  • بازی با کلمات
  • جمله سازی
  • بازی هیجان انگیر مثل پانتومیم انگلیسی یا آقا گرگه ساعت چنده؟

خواندن کتاب داستان

کودکان عاشق کتاب‌هایی با رنگ‌های روشن و تصاویر جذاب هستند که همین آن ها را به یادگیری زبان در خانه جذب می کند. هنگام نگاه کردن به تصویرها و در حالی‌که به هر تصویر اشاره می‌کنید، کلمات را به زبان بیاورید. بعدا می‌توانید از کودک‌تان بخواهید تا چیزهای مختلف در کتاب را به شما نشان دهند، بعد از مدتی به زبان بیاورند.آموزش زبان به کودکان از طریق گوش دادن آنها به داستان‌، به کودک کمک می‌کند تا به اصوات و آهنگ کلمات در زبان انگلیسی عادت کند.
داستان‌های کارتونی بسیاری در اینترنت وجود دارند که راهی فوق‌العاده برای افزایش مهارت شنیدن و خواندن در کودکان هستند.

یکی از بهترین روش های آموزش زبان به کودکان، ترانه ها است. ترانه ها راهی موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ است. مخص.صا ترانه هایی که با حرکت همراه هستند برای کودکان کوچک تر بسیار جذاب است. به این دلیل حتی اگر آنها نتوانند با آهنگ بخوانند، می توانند حرکات را تقلید کنند. این حرکات اغلب به معنای کلمات موجود در ترانه را نشان می دهند. پس از این روش برای آموزش زبان به کودکان خود حتما حتما استفاده کنید.

[ بازدید : 9 ]

[ چهارشنبه 21 دی 1401 ] 10:13 ] [ آذر ]

[ ]

روش های تقویت اسپیکینگ

امروز میخواهیم یکی از لذت بخش ترین ، بخش های زبان انگلیسی را به شما بگوییم البته در نظر بگیرید که این کار در عین حال سخت نیز میباشد. راه‌های زیادی برای تقویت اسپیکینگ (Speaking) وجود دارد ولی نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که مهارت حرف‌زدن به یک زبان دیگر به مرور ارتقاء می‌یابد و برای بهبود این مهارت باید صبور بود و به طور مداوم و مستمر به انجام کارهایی پرداخت که در نهایت باعث ارتقاء این مهارت می‌شوندروش های تقویت صحبت کردن در زبان انگلیسی

برای بهبود مهارت اسپیکینگ منبع خاصی وجود ندارد به این دلیل که مهارت Speaking در دسته Productive Skills قرار می‌گیرد و برای تقویت مهارت‌های Productive همانند اسپیکینگ، باید Receptive Skills یعنی مهارت شنیداری یا Listening و مهارت خواندن یا Reading را با استفاده از کتاب‌های تقویت مهارت ریدینگ و کتاب‌های تقویت مهارت لیسنینگ بهبود بخشید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به صورت خاص روی تقویت مهارت Speaking خود تمرکز کنید و با تمرین و ممارست در این مهارت به پیشرفت چشمگیری دست یابید.  حروف صدادار در انگلیسی

محتوای این مطلب آموزشی

  •  راهکارهایی مفید جهت تقویت 
  • تماشا کردن فیلم های انگلیسی 
  • گسترش دایره لغات 
  • گوش دادن آهنگ انگلیسی 
  • فکر کردن به زبان انگلیسی 
  • پیدا کردن یک پارتنر یا دوست برای صحبت کردن 
  • تعریف کردن داستان 
  • مکالمه های واقعی گوش کنید

تماشا کردن فیلم های انگلیسی

تماشا کردن فیلم و سریال به زبان انگلیسی یکی از مفیدترین راهکارهای تقویت speaking است که بسیاری از زبان آموزان از این روش استفاده می کنند، این روش نه تنها برای زبان انگلیسی بلکه برای تقویت زبانان دیگر نیز مفید است و سعی کنید فیلم یا سریال هایی که تماشا می کنید در ژانرهای مختلف باشد چون قطعا کلمات و جملات پرکاربرد را در موقعیت های مختلف می شنوید و یاد می گیرید.

هر زبان آموز باید سعی کند فیلم ها را نه تنها یک بار بلکه اگر می تواند آن ها را چند بار نگاه کند چون باید روی دیالوگ‌های رد و بدل شده تمرکز کرد اگر برایتان سخت است با زیرنویس انگلیسی آن را نگاه کنید. حال چند فیلم و سریال معرفی میکنیم که بتوانید آن ها را تماشا کنید و از آنها بهره ببرید.

این فیلم و سریال ها شامل:

  1. Forrest Gump
  2. Pulp fiction
  3. The king’s speech
  4. Friends
  5. House of cards
  6. How I met your mother

گسترش دایره لغات

 این قسمت برای همه ی زبان آموزان مفید است به این دلیل هرچه دایره لغات شما بیشتر باشد کلمات بیشتری برای صحبت کردن دارید. برای تقویت speaking که  روی صحبت کردن تمرکز دارد سعی کنید هر روز حداقل 10 تا 15 کلمه یاد بگیرید و هرچه بیشتر باشد به نفع خودتان است؛  برای اینکه کلمات را فراموش نکنید بهتر است با هر کلمه جدیدی که یاد گرفته اید جمله بسازید یا با آن بازی کنید برای مثال یک عده از زبان آموزان از وسایل اطراف خود شروع می کنند و برای هر یک از وسایل ها اسمی انتخاب می کنند و با آن صجبت میکنند. یا میتوانید از روش تندگویی استفاده کنید این روش به این شکل است که یک کلمه را انتخاب میکنید و خود را ملزم میکنید که در مدت زمان کوتاه هرچه به ذهنمان رسید را بازگو کنیم این بهترین روش برای به یاد آوردن کلمات است. با این تمرین به مغز خود کمک میکنیم تا کلماتی را که در خود جای داده است به زبان بیاورد.

گوش دادن آهنگ انگلیسی

همراهی کردن و آواز خواندن با موزیک یکی از راهکارهای لذت بخش و مفید برای تقویت speaking است. برای این روش بهتراست ابتدا با آهنگ های خوانندگان پاپ شروع کنید و بعد از اینکه مهارت شما افزایش پیدا کرد به سراغ سبک های سختترمانند رپ بروید. اصلا نگران این موضوع نباشید که توانایی موزیکالی ندارید جدا از این مسئله باید سعی کنید که همراه موزیک با صدای بلند بخوانید چون این روش باعث میشود که دهانتان را به فرم درست حرکت دهید و با ریتم آهنگ هماهنگ باشید و بعد از مدتی که باید این قابلیت را پیدا کنید که از حفظ بخوانید یا  میتوانید از منابع معتبری کمک بگیرید.

[ بازدید : 9 ]

[ يکشنبه 11 دی 1401 ] 13:18 ] [ آذر ]

[ ]

آزمون آیلتس چیست؟

تمام کسانی در راه یادگیری زبان قرار دارند حتما آزمون ایلتس به گوششان خورده و در باره این موضوع مهم تحقیقی کرده اند حال الان میخواهیم بیشتر دررتبطه با آزمون آیلتس و درباره کاربرد های آن صحبت کنیم. آزمون آیلتس IELTS یکی از بهترین و معتبرترین آزمون‌های جهان است که در بیشتر کشورها و دانشگاه‌ها و یا آموزشگاه های آموزش زبان قابل استفاده است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان

یکی از ویژگی هایی که این آزمون را به یک آزمون مهم تبدیل کرده ، این است که اگر شما نمره قابل قبولی این آزمون را داشته باشید می‌توانید نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. آیلتس که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد قابل استناد است. برای بهتر مفهوم آیلتس میتونید این مقاله رو بخونید : ielts ukvi چیست

انواع آزمون آیلتس

اگر در گیرودار آموزش زبان انگلیسی باشید یا قصد مهاجرت، اخذ پذیرش تحصیلی و فاند داشته باشید، حتما شناخت انواع آزمون آیلتس برای‌تان اهمیت ویژه‌ای دارد. این آزمون در دو نوع مختلف برگزار می‌شود که به عنوان زبان آموز و داوطلب IELTS لازم است آن را بشناسید.

1- آزمون آیلتس آکادمیک

همان‌طور که از اسم این آزمون پیدا است، منابع آن دلالت بر یک آموزش آکادمیک دارند. در واقع، خروجی این آزمون نشان دهنده مهارت فرد برای درک موضوعات آکادمیک و مباحثی است که در آموزش‌های آکادمیک و فضای حرفه‌ای مطرح می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت جهت ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و بالاتر را دارند، باید در صورت درخواست دانشگاه یا مرکز علمی مدنظر، نسبت به شرکت در آزمون آیلتس Academic اقدام کنند.

2- آزمون آیلتس جنرال

زمانی که فرد قصد سفر به کشورهایی را داشته باشد که زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی آن‌ها شناخته می‌شود، لازم است در آزمون آیلتس مهارت خود را در سطح عمومی بررسی کند. نتیجه آزمون آیتلس جنرال برای شرکت در سنجش‌های مهارتی جهت استخدام در شغل‌های مختلف، گذراندن دوره‌های کوتاه مدت کاری یا آموزشی کاربرد دارد.

3- آزمون آیلتس UKVI

یکی از آزمون‌های آیلتس که معمولا برای مهاجرت به کشور انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد،  IELTS UKVI است. این آزمون با نظارت بیشتر در چگونگی برگزاری و شرکت در امتحان در سطحی حرفه‌ای اجرا می‌شود. منابع آزمون UKVI با آزمون آیلتس عادی تفاوت چندانی ندارد، اما نکته مهم نظارت بر برگزاری و اعتبار بالای نمره این آزمون است. از نتیجه آزمون آیلتس UKVI برای مهاجرت و اخذ پذیرش آموزشی و کاری در سایر کشورها نیز می‌توان استفاده کرد.

4- آزمون آیلتس لایف اسکیلز

اگر بخواهید آزمونی ساده‌تر نسبت به آیلتس جنرال پیدا کنید که اعتبار بالایی داشته باشد و برای هدف مهاجرتی شما مناسب باشد، قطعا آزمون آیلتس لایف اسکیلز بهترین انتخاب است. این آزمون بر اساس منابع معتبر برگزار می‌شود اما آزمون صحبت کردن و درک مطلب آن، حول محورهای زندگی روزمره می‌چرخد. پرداختن به موضوعات اجتماعی، نیازهای روز، اوقات فراغت، حمل و نقل، سفر و آموزش از جمله موارد رایجی است که در آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آیا آیلتس آکادمیک مناسب است یا جنرال؟

شاید پس از شناخت انواع آزمون آیلتس و دانستن این که آیلتس چیست، دچار آشفتگی فکری شده باشید که کدام یک از این آزمون‌ها برای شما مناسب‌تر است؟ معمولا داوطلبانی در آزمون آیتلس آکادمیک شرکت می‌کنند که قصدشان مهاجرت یا اخذ پذیرش تحصیلی در کشورهای انگلیسی زبان باشد. اما داوطلبانی در آزمون آیلتس جنرال شرکت می‌کنند که قصدشان مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان باشد، اما تصمیمی برای ادامه تحصیل در موسسات آموزشی و دانشگاه نداشته باشند.

از سوی دیگر، به همان میزان که Listening و Speaking آیلتس جنرال و آکادمیک چندان تفاوتی با هم ندارد، بخش Reading و Writing بسیار متفاوت است. در واقع، شما در آزمون جنرال با گراف‌ها، نمودارها و المان‌های آکادمیک سر و کار دارید و باید نسبت به درک مطالب و پاسخ به سوالات اقدام کنید.

[ بازدید : 9 ]

[ پنجشنبه 8 دی 1401 ] 16:44 ] [ آذر ]

[ ]

تفاوت لهجه بریتیش و امریکن

در این مقاله سعی داریم تفاوت بریتیش و آمریکن رو به طور کامل آموزش دهیم.یکی از سوالاتی که در اینجا مطرح میشود این است که تفاوت این دو در چیست؟

برای پاسخ به این سوال نیاز است تا دقیق تر به این مسئله بپردازیم،لهجه چیست؟ روش های متمایز تلفظ هر کشور را که مختص به یک کشور ،گروه و یا جامعه ای است را لهجه میگویند.زبان انگلیسی یک زبان واحد است که در دو منطقه به دو صورت تلفظ میشود. یادگیری زبان برای مهاجرت 

اولین تفاوت بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی در تلفظ کلمات است،و جالب اینجاست که خود لهجه بریتیش تفاوت های بسیاری دارد. که در گذشته بین طبقه کارگر رایج بود. خیلی های برایشان این مسئله پیش آمده که چطور میتوان این دو را از هم تشخیص داد. و تشخیص این دو لهجه کار آسانی نیست . و برخی از نشانه های هستند که یا وجود آنها میتوان از هم تشخیص داد. آموزش زبان انگلیسی به کودکان

تفاوت در برخی لغات رایج در لهجه مدنظر

جالب است بدانید که برخی کلمات در لهجه انگلیسی جایگاهی ندارند و برخی دیگر نیز در لهجه امریکن! این کلمات به صورت فرهنگی نهادینه در بین مردم انگلیسی زبان در امریکا و انگلستان رایج شده است.

برای مقال:

  • در انگلستان Biscuit شناخته شده است و در انگلیسی امریکایی Cookies جایگزین آن است.
  • آپارتمان در زبان انگلیسی Flat شناخته می‌شود و در لهجه امریکایی به آن Apartment گفته می‌شود.
  • در لهجه بریتانیایی به تعطیلات holiday گفته می‌شود و در امریکن Vacation جا افتاده است.
  • حیاط در لهجه امریکایی Yard است و در لهجه بریتانیاییGarden  گفته می‌شود.
  • آسانسور یا بالابر در بریتانیایی به Lift شهرت دارد و در امریکن به Elevator شناخته می‌شود.
  • در فرودگاه‌ها معمولا Baggage به معنای چمدان نوشته می‌شود که لهجه امریکن دارد و جایگزین آن در بریتیش کلمه Luggage است.
  • استفاده از برخی حروف اضافه در لهجه خاص

استفاده از برخی حروف اضافه در لهجه خاص

یکی از تفاوت‌های لهجه انگلیسی با آمریکایی، در استفاده از حروف اضافه آن است. این تفاوت به شکلی در گرامر زبان انگلیسی آمریکایی و انگلیسی نهادینه شده است.

به مثال های زیر دقت کنید:

بریتانیایی

آمریکایی

I’m going to a party at the weekend

I’m going to a party at the weekendبریتانیایی

What are you doing at Christmas

What are you doing on Christmas

Monday to Friday

Monday through Friday

It’s different from/to the others

It’s different from/than the others

استفاده از کلمات مختص به گروه و فرهنگ خاص

یکی از تفاوت‌هایی که در لهجه بریتیش و امریکن ذکر شد، استفاده از کلماتی است که ریشه در فرهنگ امریکایی و بریتانیایی دارند! برخی کلمات در برخی زبان‌ها و مناطق متناسب با فرهنگ، اقلیم یا شرایط آن منطقه به میان آمده‌اند. پس طبیعی است که خبری از وجود آن‌ها در خطه دیگر نباشد. به همین دلیل یکی از تفاوت های اکسنت بریتیش و امریکن، در کلماتی است که ریشه در فرهنگ شان دارد.

 تغییر در برخی اصول گرامری در لهجه امریکن و بریتیش

از تفاوت‌های لهجه امریکن و بریتیش می‌توان به بحث گرامر اسامی گروه اشاره کرد. این اسامی مثل team، family و Class در انگلیسی امریکایی و بریتانیایی به دو شکل متفاوت برداشت می‌شوند. در انگلیسی بریتیش، خانواده یک تیم جمع محسوب می‌شوند و در امریکن، خانواده به شکل مفرد بررسی می‌شود؛ برای مثال:

The team is playing well در انگلیسی آمریکایی رایج است.

به جای این عبارت در انگلیسی بریتیش The team plays well یا The team play well استفاده می‌شود.

عبارات دیگری مثل Thanks, I had enough در لهجه امریکایی و Thanks , I have had enough در لهجه برتانیایی نیز از تفاوت‌های لهجه‌ها محسوب می‌شوند.

[ بازدید : 14 ]

[ پنجشنبه 17 آذر 1401 ] 11:35 ] [ آذر ]

[ ]

تگ کنونیکال چیست

تگ کنونیکال راهنمای موتورهای جستجو است. یعنی به موتور جستجو اعلام می‌کند که چه صفحه‌ای را باید در نتاسج سرچ نشان دهد. کاربرد این تگ زمانی اهمیت خواهد داشت که شما دو صفحه با محتوای تکراری داشته باشید. URLهای کنونیکال به موتور جستجو می‌گویند که کدام صفحه اصلی و کدام صفحه تکراری و مشابه است.

 

تگ کنونیکال چیست و چه تاثیری روی رتبه‌بندی صفحات دارد؟

مثلا فرض کنید دو صفحه X و Y روی وب‌سایت شما دارای محتوای تکراری یا مشابه هستند و شما می‌خواهید صفحه X را به عنوان صفحه اصلی به مخاطب خود نشان دهید. این تگ‌ها کاری می‌کنند که موتورهای جستجو فقط صفحه X را نمایش بدهند و تمام جریان ترافیک سئو به همان صفحه سرازیر شود.

 

چرا باید از Canonical tagها استفاده کنیم؟

1. کمک می‌کنند که مشخص کنید کدام URL در نتایج جستجو به کاربران نشان داده شود.

2. کنونیکال‌ها باعث می‌شوند معیارهای ردیابی محصول یا موضوعات بسیار ساده شوند. زمانی که URLهای مختلفی در وب‌سایت وجود دارد، اینکه معیارهای تلفیقی بتوانند یک محصول یا بخش خاص را جدا کنند، دشوار می‌شود. URLهای کنونیکال وظیفه ساده‌سازی و سازماندهی این URLها را برعهده دارند و گزارش درستی را به مشتری شما ارائه می‌دهند.

3. سیگنال‌های لینک را برای صفحات تکراری یا مشابه یکپارچه کرده و محتوای Syndicate را مدیریت می‌کنند. تگ‌های کنونیکال به موتورهای جستجو کمک می‌کنند اطلاعاتی که برای URLهای جدا در اختیار دارند( مثل لینک‌های هر کدام از آن‌ها) ، در یک URL واحد و معتبر ادغام شود.

 

حتی اگر بخواهید محتوای خود را در دامنه‌های دیگر هم منتشر کنید، این URLها کمک می‌کنند نمونه مورد نظر شما تثبیت رتبه داشته باشد. یعنی محتوای تکراری شما در تمام فضای وب بدون رقابت برای ترافیک و رتبه‌بندی، جایگاه مناسبی را کسب کند.

 

چه زمانی باید از تگ کنونیکال استفاده کنیم؟

مثل دیگر بخش‌های سئو، در این بخش هم نمی‌توانیم یک نسخه دقیق و استراتژی 100 درصد موفق را به همه پیشنهاد کنیم. اما برخی سناریوها وجود دارند به ما در خصوص سازماندهی وب‌سایت کمک می‌کنند. قبل از اینکه درگیر جزئیات اختلاف نظر کارشناسان مختلف شوید، توصیه می‌کنیم موارد عمومی و معمول زیر را بررسی کنید.

محتوای تکراری (Duplicate content) :

از شروع بحث تا همین حالا مدام به کاربرد تگ‌های کنونیکال در نظم‌دهی به محتواهای تکراری اشاره کرده‌ایم. بنابراین کاملا مشخص است که در این شرایط بی برو و برگرد باید کنونیکال استفاده شود. یعنی برای هر محتوای تکراری صفحه خود باید از این تگ‌ها استفاده کنید.

 

محتوای مشابه (Similar Content):

تصور کنید که صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که محصولات مشابه زیادی با تفاوت‌های جزئی را برای فروش ارائه می‌دهد. در چنین شرایطی کارشناسان سئو توصیه می‌کنند از کنونیکال تگ‌ها استفاده کنید. همانطور که قبلا هم گفته شد با کمک این تگ‌ها موتور جستجو صفحه اصلی را تشخیص می‌دهد و باعث رتبه‌گیری صفحه مورد نظر می‌شود.

 

پارامترهای URL در تگ کنونیکال:

اغلب اوقات این پارامترها نادیده گرفته می‌شوند، اما وجود آن در تمام صفحات شما بسیار مهم است. در واقع این پارامترهای کمک می‌کنند تا عملکرد کمپین را به راحتی دنبال کنید و هر صفحه به اهداف خاصی مرتبط شود. مشکل استفاده از پارامترهای URL این است که هر پارامتری که برای URL اصلی ایجاد می‌شود به موتورهای جستحو می‌گوید صفحات تکراری هستند.

 

تکرار و تشابه هم عامل مهمی در تضعیف سئو وب‌سایت است، پس این شرایط می‌تواند برای عملکرد صفحات وب شما مخرب باشد. تگ کنونیکال کمک می‌کند صفحه اصلی و مورد نظر شما به عنوان صفحه متعارف شناخته شود و دیگر با این مشکلات درگیر نباشید.

 

خود ارجاعی (Self-referential):

قبلا Self-referential سناریوی بسیار بحث برانگیزی بود تا اینکه گوگل اعلام کرد همه باید از استانداردهای کنونیکال یا مرجع استفاده کنند. یعنی فرقی نمی‌کند که محتوای شما نمونه تکراری و مشابه دارد یا نه، در هر صورت باید یک کنونیکال تگ به هر صفحه اضافه کنید. زمانی این تکنیک بیشتر به کار می‌آید که چندین راه برای رسیدن به URL شما وجود داشته باشد. اضافه کردن یک تگ مرجع به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که این صفحه ، همان صفحه‌ای است که باید ایندکس شود و در نتایج سرچ به نمایش درآید.

[ بازدید : 10 ]

[ چهارشنبه 4 آبان 1401 ] 23:10 ] [ آذر ]

[ ]

رپورتاژ! راهی موثر برای تبلیغ وب‌سایت

رپورتاژ به هر شکلی از محتوا گفته می‌شود که در ازای پرداخت هزینه منتشر می‌شود. اما نحوه نگارش، طراحی و پیاده سازی آن شبیه اخبار، داستان‌ها، مقالات و سایر محتوای مجلات است. رپورتاژ آگهی را می توان در هر قالبی انجام داد. از چاپ گرفته تا صدا و تصویر.

در یک تقسیم بندی کلی آن‌ها را می توان به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم کرد. در نوع تجاری، هدف یافتن کاربر یا مشتری جدید است. در نوع سیاسی، هدف تغییر یا اصلاح دیدگاه سیاسی مخاطبان در مورد یک موضوع، شخص یا حزب است.

این نوع از تبلیغات قدمت زیادی دارد. سالیان پیش، سیاستمداران و صنعتگران به روزنامه‌ها و مجلات پول می‌دادند تا مقالات خود را در جایی نزدیک به سرمقاله منتشر کنند، درست مانند یک خبر یا تحلیل واقعی، تا جدی‌تر گرفته شوند و بیشتر خوانده شوند.

 

 

نکاتی که باید در مورد رپورتاژ بدانید

رپورتاژ آگهی برای صاحبان مشاغل، به ویژه مشاغل آنلاین ضروری است. رپورتاژ یکی از بهترین و موثرترین روش‌های ساخت برند و ثبت تبلیغات گسترده در اینترنت است. امروزه بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین برندها نیز برای معرفی خود و مزایای برندشان از Reportage ad استفاده می‌کنند. و به این ترتیب بدون مراجعه مستقیم به تبلیغات محتوای متنی، وارد دنیای بزرگ تبلیغات می‌شوند.

دلیل موثر و محبوب بودن این نوع از تبلیغ این است که بسیاری از افراد با دیدن محصول یا خدمت به طور غیرمستقیم، اعتماد بیشتری به برند و عملکرد آن خواهند داشت. و اگر داستانی مهیج و جذاب از ابتدا تا انتها نوشته شود، مشتاقانه آن را دنبال می‌کنند. این نوع تبلیغ، یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای تشویق مخاطبان به ورود به سایت شما و استفاده از خدمات یا محصولاتتان است.

اما نکته حساس، نحوه نگارش محتوا برای رپورتاژ آگهی است که در نهایت باعث تولید نتایج رضایت‌بخشی برای کاربر و مخاطب شود.”

 

چگونه با استفاده از وبلاگ‌نویسی رپورتاژ آگهی را انجام دهیم؟

ضرورت لینک بیلدینگ معتبر و استاندارد یکی از دلایل اصلی استفاده از وبلاگ‌های دارای اعتبار برای داشتن رپورتاژ تبلیغاتی خوب است.

 

در مرحله اول باید محتوایی را ارائه دهید که فکر می‌کنید برای مشتریان مفیدتر است و در مرحله بعد اقدام به لینک‌سازی کنید. این کار باید به گونه ای باشد که سایت و هویت آن معتبر و مرتبط با محتوایی که آماده کرده‌اید، باشد.

 

لینک‌سازی یکی از موارد ضروری است که در این نوع تبلیغ باید به آن توجه کنید. همچنین امروزه یکی از مزایای لینک‌سازی این است که گوگل نسبت به به آن‌ها حساس است. به طوری که بتواند لینک‌های اسپم را به طور موثر تشخیص دهد و آن‌ها را از سایت و صفحات مشخص شده حذف کند.

 

آیا رپورتاژ برای افزایش رتبه گوگل کافی است؟

برای افزایش رتبه در گوگل و در نتیجه افزایش بازدید سایت و محتوایی که ارائه می دهید، رپورتاژ گزینه‌ای بسیار مؤثر است و شما خیلی سریع تاثیر آن را در رتبه بندی گوگل خواهید دید. اما به این معنی نیست که به تنهایی کافی است! اقدامات دیگری نیز لازم است در این راستا انجام شوند. از نکات مثبت این مدل تبیلغ کردن این است که کاربر تنها با یک جستجوی کوتاه محتوایی را که برای گزارش تهیه کرده اید در عنوان اول موتور جستجوی گوگل مشاهده می‌کند و خیلی سریع و تنها با یک کلیک آن را انتخاب می‌کند.

 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

از آنجایی که رپورتاژ متنی در سایت‌های محبوب یکی از رایج ترین ‌انواع Reportage ad است، باید در اینجا به یک موضوع قابل‌توجه بپردازیم و چند کلمه در مورد تاثیر آن بر سئو بگوییم.

 

می دانید که سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو به سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شوند. سئوی داخلی مجموعه ای از کارها و تکنیک‌هایی است که در داخل سایت خود انجام می‌دهید به جهت اینکه در صفحه اول گوگل دیده شوید.

 

از سوی دیگر، سئوی خارجی مجموعه‌ای از کارهایی است که شما در خارج از سایت خود انجام می‌دهید. و یکی از مهمترین کارهایی که انجام می‌دهید این است که بک لینک بگیرید. کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که سایت‌های معتبر به محتوای سایت شما لینک می دهند. بنابراین رپورتاژ بر سئوی خارجی تاثیر مستقیم دارد.

 

در نوشتن رپورتاژ چه نکاتی باید رعایت شوند؟

برای داشتن یک رپورتاژ آگهی بدون نقص نکات زیر را دنبال کنید:

سعی کنید محتوای مرتبط با وب‌سایت میزبان تولید کنید، اگرچه ضروری نیست.

وب‌سایت‌های با رتبه بالا را در گوگل پیدا کنید و سعی کنید رپورتاژ را در آنجا به منتشر کنید.

بک لینک بهتر است داخل محتوا درج شود نه هدر یا فوتر وب سایت.

بهترین انکر تکست‌ها را برای لینک دادن به وب سایت خود بیابید. (انکرتکست، بخشی از محتوایی است که وب‌سایت خود را به آن پیوند می‌دهید و بر روی کلیک کاربران تأثیر زیادی می‌گذارد.) لطفا لطفا از نوشتن کلمه “اینجا” به عنوان انکرتکست خودداری کنید و به جای آن کلمه کلیدی را بنویسید.

از نام برند خود در برخی از قسمت‌های محتوا یا حتی در انکر تکست استفاده کنید. گوگل عاشق برندسازی است!

رپورتاژ، یک تکنیک سئوی خارجی است اما بهتر است تکنیک‌های سئوی داخلی را نیز در محتوای آن پیاده سازی کنید. هرچه بیشتر بازدید شود، ارزش بیشتری برای وب‌سایت شما ایجاد می‌شود.

با کمک کپی رایتینگ یک عنوان جذاب و بهینه برای آن بنویسید.

طول محتوای آن باید بین 800 تا 1200 کلمه و شامل حدود 3 لینک به وب‌سایت شما ‌باشد.

[ بازدید : 12 ]

[ چهارشنبه 4 آبان 1401 ] 23:04 ] [ آذر ]

[ ]

Keywordstuffing چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

Keywordstuffing به استفاده بیش از حد از کلمات یا عبارات خاص در محتوای وب گفته می‌شود که هدف آن تغییر موقعیت یک وب‌سایت در موتورهای جستجو است. تا زمانی که گوگل به‌روزرسانی‌های الگوریتم را به جهت کاهش محتوای هرزنامه و بهبود کیفیت کلی تغییر نداده بود، این عمل مؤثر بود اما اکنون دیگر اثر ندارد و حتی ممکن است منجر به جریمه شود.

چگونه متوجه شویم در استفاده از کلمه کلیدی اغراق کرده‌ایم؟ به عنوان یک قاعده کلی، اگر متن خود را با صدای بلند بخوانید و کلمات کلیدی شما ناخوشایند یا غیرطبیعی به نظر برسند، ممکن است با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی مواجه باشید.

به این مثال ارائه‌شده توسط گوگل نگاهی بیندازید:

ما دستگاه‌های مرطوب‌کننده سیگار سفارشی ارائه می‌دهیم. مرطوب‌کننده‌های سیگار سفارشی ما دست‌ساز هستند. اگر قصد خرید یک مرطوب‌کننده سیگار سفارشی را دارید، لطفاً با متخصصان مرطوب‌کننده سیگار سفارشی ما در تماس بگیرید.

 

همانطور که می‌بینید، عبارت "مرطوب‌کننده سیگار سفارشی" بارها در چنین حجم کوتاهی از متن ظاهر شده است و گوگل آن را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرد. علاوه بر آن، گوگل یک عمل دیگر را نیز به عنوان Keywordstuffing رتبه بندی می‌کند: استفاده از کلمات کلیدی نامرئی!

برخی از افراد ممکن است عبارات یا اصطلاحات کلیدی را با استفاده از فونت سفید روی پس‌زمینه سفید پنهان کنند. یا می‌توانند تکه‌های بزرگی از محتوا را در کد صفحه وارد کنند. با این حال، موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که حتی اگر متن از دید پنهان باشد، کلمات کلیدی استفاده‌شده را تشخیص دهند.

 

چرا باید از Keywordstuffing در وبلاگ وردپرس خود اجتناب کنید؟

هدف موتورهای جستجو ارائه محتوایی است که اهداف جستجوی کاربران را برآورده کند. بمباران وب‌سایتتان با عباراتی مانند "بهترین پیتزا در شهر" ممکن است ایده خوبی برای دیده‌شدن در نتایج جستجو به نظر برسد اما این‌گونه نیست! این کار می‌تواند به رتبه شما آسیب برساند یا حتی منجر به حذف سایت شما از نتایج جستجو شود.

گفته می شود که اغراق در تکرار کلمه کلیدی، یک عامل رایج جریمه است. تحریم گوگل می‌تواند جزئی باشد؛ یعنی فقط صفحات خاصی را تحت‌تاثیر قرار دهد یا ممکن است در کل سایت اعمال شود. در نتیجه، ممکن است محتوای شما دیگر در نتایج موتورهای جستجو ظاهر نشود.

"توجه به این نکته مهم است که دستورالعمل‌ها در مورد Keywordstuffing نامشخص هستند. گوگل مراقب است که اطلاعات الگوریتم خود را محدود کند تا تولیدکنندگان محتوا را تشویق کند که به جای نوشتن برای موتورهای جستجو، پست‌های با کیفیتی را منتشر کنند که برای کاربران مفید است.”

همچنین استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، می‌تواند تأثیر منفی بر تجربه کاربری (UX) داشته باشد، که یک عامل رتبه‌بندی شناخته‌شده است. به علاوه، اگر صفحه خود را از عبارات کلیدی پر کنید، ممکن است با نرخ پرش سرسام آور مواجه شوید.

تکرار دقیقا همان کلمات یا عبارات، باعث ناخوانایی محتوای شما شده و کاربران را وادار به ترک سایت شما می‌کند. حتی اگر سایت شما رتبه خوبی داشته باشد، نرخ پرش بالا می‌تواند به موتورهای جستجو هشدار دهد که محتوای شما کیفیت پایینی دارد.

[ بازدید : 14 ]

[ چهارشنبه 4 آبان 1401 ] 22:57 ] [ آذر ]

[ ]

همه چیز در مورد سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری، ترکیبی از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. این تکنیک، ریسک بیشتری نسبت به تکنیک‌های کلاه سفید دارد، چون تقریبا همان دستورالعمل‌های موتور جستجو را کمی تغییر می‌دهند و برای افزایش رتبه در صفحه SERP مورد استفاده قرار می‌دهند. در این تکنیک‌ها، عملا تکنیک‌های کلاه سیاه، به رنگ سفید در می‌آیند.

تکنیک‌های این چنینی را در فرهنگ ایرانی با تعریف “گنجشک را رنگ می‌کنیم و جای قناری می‌فروشیم” توضیح می‌دهیم.


چرا gray hat SEO برای کارشناسان اهمیت دارد؟

در دنیای سئو، شناخت تمام تکنیک‌ها مهم است و می‌تواند روی استراتژی کاری شما تاثیر بگذارد. ما باید بدانیم که چطور بدون اینکه درگیر پنالتی و عواقب اشباهاتمان شویم، می‌توانیم جایگاه خوبی برای کسب و کار خود در فضای وب کسب کنیم. ما باید همیشه برای برگشت ترافیک از دست رفته و بالا بردن اعداد و ارقام بازدیدهای سایت، آماده باشیم.


هر چه آگاهی ما در شناخت و استفاده از تکنیک‌های سئو بیشتر باشد، نوآوری و اقدام‌های موفق خارج از چهارچوب ما هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل شناخت تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری باعث می‌شود ممنوعیت‌ها و حد و حدود پیشروی ما در تعیین استراتژی بازاریابی و سئو کسب و کارهای آنلاین مشخص شود.


یادتان باشد که تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری همواره در حال تغییر هستند.”


شاید اقدامی که امروز در دسته کلاه خاکستری قرار می‌گیرد، سال دیگر به عنوان تکنیک کلاه سیاه معرفی شود. به همین دلیل سعی کنید همیشه اطلاعات خود را آپدیت کنید.


تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

الآن وقت آن رسیده که برخی از محبوب‌ترین استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی کلاه خاکستری که در حال حاضر مورد استفاده برخی از کارشناسان قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار دهیم.


1. استفاده از دامنه‌هایی که منقضی شده‌اند.

این استراتژی یکی از رایج‌ترین تکنیک‌ها است که نه می‌توانیم بگوییم سیاه است و نه می‌توانیم بگوییم سفید است.


در این روش، کارشناس سئو دامنه‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهد که همچنان تعداد بالایی بک‌لینک با کیفیت دریافت می‌کند و به همین دلیل اختیارات زیادی دارد. برای اعملا این روش، شما دو راه پیش رو دارید:


می‌توانید از ریدایرکت 301 برای هدایت تمام لینک‌ها به دامنه فعلی خود استفاده کنید تا اعتبار صفحات شما بیشتر شوند.

به سایتی مثل Wayback Machine مراجعه کنید و آرشیو محتواهای قدیمی را بررسی کنید. برخی از این محتواها را مجدد در سایت خود منتشر کنید تا صفحات شما به شرایط قبل از انقضای دامنه برگردند. با این روش می‌توانید خیلی سریع ترافیک هدفمند برای سایت خود کسب کنید.

2. خرید یا تجارت لینک

خرید لینک یا استفاده از لینک‌های تجاری را ادمین‌های سایت برای افزایش اعتبار و رتبه‌بندی در سایت خود اعمال می‌کنند. قبلا بارها گفتیم که دریافت لینک به صورت غیرطبیعی و خرید آن، از لحاظ فنی جزو تکنیک‌های کلاه سیاه است و دستورالعمل‌های وب مستر گوگل را نقض می‌کند. ولی می‌توانیم در شرایط خاصی، این دستورالعمل‌ها را کمی دور بزنیم و درگیر پنالتی هم نشویم.


می‌توانید برای یک مقاله موجود و ایندکس شده در گوگل، لینک خریداری کنید.

می‌توانید امتیاز پست مهمان را تهیه کنید و در آن لینک بازگشت به سایت خود را قرار دهید.

با صاحب یک کسب و کار آنلاین دیگر هماهنگ کنید و باهم تعامل لینک داشته باشید.

می‌توانید یک محصول یا خدمات را در ازای دریافت لینک، در سایت خود به فروش برسانید.

3. استفاده از شبکه‌های وبلاگ خصوصی (PBN)

از PBN استفاده کنید


Private Blog Networks به آن دسته از سایت‌هایی گفته می‌شود که خودتان به صورت مستقیم آن‌ها را کنترل می‌کنید و می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد بک‌لینک برای یک سایت استفاده کنید تا رتبه بهتری در گوگل دریافت کند.


برای اینکه بتوانید از طریق PBN سئو سایت خود را تقویت کنید، باید این سایت شخصی را به یک دامنه مرکزی لینک بدهید تا بیشترین ارزش لینک را برای بهبود اعتبار دریافت کنید.


این بک‌لینک‌ها اصولا در دسته سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرند، اما اگر بدون اینکه کسی از وجود آن‌ها مطلع باشد مورد استفاده قرار بگیرند، واقعا به صورت خصوصی از آن‌ها استفاده کنید و مسیرهای این لینک‌ها را طوری پوشش دهید که گوگل نتواند تشخیص دهد که شما مالک تمام وب‌سایت‌ها هستید، می‌توانیم بگوییم که یک تکنیک gray hat SEO است.


4. ساخت میکرو سایت‌ها و وبلاگ‌ها

با ساخت یک میکرو سایت یا وبلاگ شما می‌توانید بدون دریافت پنالتی و جریمه شدن، رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشید. این تکنیک کمی شبیه به تکنیک PBN است اما از لحاظ فنی، بسیار ایمن‌تر است، چون شما مالک دامنه‌هایی نیستید که از آن‌ها برای لینک دادن به سایت خود استفاده می‌کنید. تفاوت بعدی در این است که این دامنه‌ها متعلق به یک شبکه عمومی هستند نه شبکه‌های خصوصی.


شما می‌توانید برای این کار از سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل Medium، Weebly، Blogger، Tumblr، Live Journal استفاد کنید.


در پست‌های این وبلاگ‌ها هم باید اصول پایه سئو را رعایت کنید تا اعتبار آن‌ها روز به روز بیشتر شود و بتوانید روی آن‌ها به عنوان یک منبع دریافت لینک دائمی حساب کنید.

[ بازدید : 9 ]

[ چهارشنبه 4 آبان 1401 ] 22:52 ] [ آذر ]

[ ]

احساسات بازار ارز دیجیتال چیست؟

احساسات بازار نگرش‌جمعی تریدرها و سرمایه‌گذاران نسبت به دارایی یا بازارمالی است. این مفهوم در همه بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال وجود دارد. احساسات بازار قدرت تأثیرگذاری بر چرخه‌های بازار را دارد. ولیکن احساسات مطلوب بازار همیشه منجر به نتیجه مثبت در بازار نمی‌شود. گاهی اوقات ، ممکن است یک احساس قوی و مثبت سبب ایجاد روند نزولی در بازار شود.

تریدرها علاوه‌ بر داشتن بینش در مورد تقاضای بازار، می‌توانند این احساسات را برای پیش بینی روندهای سودآور بالقوه تجزیه‌وتحلیل کنند. احساسات بازار همیشه طبق اصول یک پروژه پیش نمی‌روند، اما ممکن است گاهی اوقات به قوانین موجود در بازار مرتبط شوند.

به عنوان مثال بسیاری از تقاضاها برای Dogecoin در روند صعودی آن احتمالا ناشی از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی بود (که منجر به احساس مثبت بازار شد). بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران تنها به دلیل احساسات فعلی بازار بدون درنظر‌گرفتن اهداف پروژه، Dogecoin را خریداری کردند. حتی یک توییت از چهره‌ای مانند ایلان‌ماسک گاهی اوقات کافی است تا احساس مثبت یا منفی را در بازار ایجاد کند.


چرا احساسات بازار مهم است؟

تجزیه‌وتحلیل احساسات بازار بخش اساسی بسیاری از استراتژی های معاملاتی است. مانند تحلیل تکنیکال یا فاندمنتال، به‌طورمعمول ایده خوبی است که با استفاده از ترکیبی از تمام اطلاعات موجود تصمیم‌گیری کنید.
به طور کلی ، ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندمنتال با احساسات بازار به شما این امکان را می دهد که:

·        ایده بهتری از پتانسیل کوتاه‌مدت و میان‌مدت قیمت‌ها داشته‌باشید.

·        کنترل بهتری بر احساسات خود داشته‌باشید.

·        فرصت های سودآور بالقوه را کشف کنید.

 

چگونه احساسات بازار را تحلیل کنیم؟

برای درک احساسات بازار، باید نظرات و دیدگاه‌های شرکت‌کنندگان در بازار را جمع‌آوری کنید. اما همانطور که قبلا گفته‌شد، درحالی‌که این راهکار مفید است ، نباید فقط به تجزیه‌وتحلیل احساسات بازار اکتفا کنید. بهتر است قبل از نتیجه‌گیری و اقدام، از اطلاعات جمع‌آوری شده در ترکیب با دانش و تجربه خود استفاده کنید.
ممکن است برای درک احساس اصلی، به بررسی صفحات و کانال‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی بپردازید تا درک کنید که جامعه و سرمایه‌گذاران در مورد آن پروژه خاص چه احساسی دارند. همچنین می توانید به انجمن‌های رسمی یا گروه های تلگرام بپیوندید تا به‌طورمستقیم با تیم پروژه و اعضای انجمن صحبت کنید. اما مراقب باشید! در این گروه‌ها کلاهبرداران زیادی وجود دارد. به افراد تصادفی اعتماد نکنید و قبل از اینکه ریسک کنید، خودتان تحقیق کنید.
شبکه‌های اجتماعی تنها روش‌موجود نیستند. شما می‌توانید از روش‌های زیادی برای بررسی کلی احساسات بازار استفاده کنید. علاوه‌بر بررسی شبکه‌های اجتماعی (به ویژه توییتر، با توجه‌ به محبوبیت آن در بین طرفداران ارزهای دیجیتال)، می‌توانید موارد زیر را مورداستفاده قراردهید:

1.    به‌وسیله نرم‌افزارهای جمع‌آوری داده، نظرات افراد را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

2.    ازطریق درگاه‌ها و وبلاگ‌های رسانه‌ای از آخرین اخبار بازار مطلع شوید.

3.    شاخص‌های احساسات بازار و سیگنال‌های قیمت‌گذاری را در CoinMarketCap بررسی کنید. این نمایه‌ها طیف وسیعی از منابع مختلف را تجزیه‌وتحلیل کرده و خلاصه‌ای قابل‌فهم از احساسات فعلی بازار ارائه می‌دهند.

4.    با استفاده از Google Trends، میزان سرچ درمورد ارزدیجیتال را بررسی کنید. به‌عنوان‌مثال، یک حجم جستجوی زیاد برای "نحوه فروش ارزدیجیتال"، می‌تواند بیانگر این باشد که احساسات بازار منفی است.

[ بازدید : 10 ]

[ دوشنبه 25 مهر 1401 ] 19:53 ] [ آذر ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]